بسمه تعالي

چكيده :

در ابتدا مقدمه اي كوتاه در خصوص انگيزه كه يكي از موارد پر اهميت براي يادگيري دانش آموزان و يكي از مشكلات فراگيران در امر يادگيري است مطالبي بيان گرديد.وسپس دو عامل تفاوت رفتار يعني توانايي و انگيزه توضيح داده شده همچنين انواع انگيزه :1- انگيزه دروني 2-انگيزه بيروني به طور مختصر توضيح داده شده است.

تعاريف انگيزه مطالب ديگري است كه در اين مقاله بيان شده تعريف انگيزه از نظر فريماير و دكتر بدري مقدم و موري بيان گرديده توضيح اهميت و جايگاه انگيزه در يادگيري دانش آموزان مطلبي ديگر است كه در اين مقاله توضيح داده شده و در مبحثي ديگر نظريه هاي انگيزش بيان شده و توضيح مختصري درباره نظريه رفتارگران،روانشناسان شناختي،روانشناسان انساني و همچنين نظريه سه دانشمند بزرگ روانشناسي درباره انگيزه :1- هال2-فرويد3-مزلو به صورت خلاصه بيان گرديد.

عوامل برانگيزنده يادگيري دانش آموزان كه چهار مورد از آن به طور خلاصه توضيح داده شده :        1-تعين رفتار غايي 2- محيط كلاس 3- رقابت 4- امتحان

در پايان نتيجه گيري از مطالب فوق بيان شده و اينكه معلم نقش اصلي در ايجاد انگيزه تحصيلي دارد.بيان شده و مقاله با ارائه 17 پيشنهاد به پايان مي رسد.

سخن آخر اين مقاله سخناني است از كتل،اندرسن،ملتون،گتيز،هاريز،كلي،برنارد،خليل جبران خليل كه در مورد اهميت انگيزه براي يادگيري بهتر بيان شده .